Tryb przyjęcia i termin hospitalizacji wyznaczane są przez lekarzy Oddziału po przedstawieniu otrzymanego skierowania (lub nr e-skierowania), niezbędnych danych osobowych, uzyskaniu wywiadu chorobowego i w razie konieczności osobistym zbadaniu pacjenta.
Celem ustalenia terminów przyjęć planowych prosimy zgłaszać się w dni robocze w godzinach normalnej pracy oddziału tj. 8.00-15.00. W wyjątkowych sytuacjach, jeśli to możliwe termin przyjęcia może ustalić lekarz dyżurny w trakcie dyżuru (w dni robocze godz. 15.00-8.00 i w dni wolne od pracy).
Opiekun otrzymujący dla dziecka termin planowej hospitalizacji otrzymuje stosowne zaświadczenie o terminie przyjęcia.
UWAGA – prosimy o potwierdzenie terminu planowej hospitalizacji 1-2 dni przed planowanym przyjęciem tel. 67 2106 644.
Przyjęcia w trybie pilnym oraz nagłym odbywają się przez całą dobę.
Przyjęcia w trybie planowym odbywają się zgodnie z wyznaczonym wcześniej terminem hospitalizacji. Termin przyjęcia planowego może ulec zmianie w sytuacjach wyjątkowych tj. w przypadku braku możliwości zrealizowania zaplanowanej diagnostyki w ustalonym pierwotnie terminie lub na prośbę opiekuna dziecka.
Przy przyjęciu obecny musi być opiekun prawny dziecka lub w razie braku takiej możliwości opiekun faktyczny lub osoba upoważniona do sprawowania opieki nad dzieckiem przedkładając stosowne zaświadczenie. Przy przyjęciu zaleca się, aby opiekun posiadał dokumentacje medyczną pacjenta oraz książeczkę zdrowia dziecka.
Odwiedziny pacjentów odbywają się zgodnie z regulaminem Szpitala, prawo do odwiedzin może być czasowo ograniczone np. ze wskazań epidemiologicznych zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz regulaminami wewnętrznymi.
Przyjęcia odbywają się zgodnie z obowiązującymi przepisami, lekarze nie opiniują zasadności wystawianych skierowań do szpitala, nie konsultują wyników badań zlecanych ambulatoryjnie (z wyjątkiem konsultacji zlecanych z innych jednostek szpitala lub oceny wskazań do hospitalizacji u pacjenta zgłaszającego się bez skierowania do Szpitala).
Informacja na temat stanu zdrowia pacjentów hospitalizowanych w Oddziale udzielana jest przez lekarza prowadzącego lub kierownika oddziału wyłącznie opiekunowi prawnemu lub osobie upoważnionej do uzyskiwania informacji dotyczących stanu zdrowia pacjenta w godzinach pracy tj. 8.00-15.00. Zalecamy kontaktować się ww. sprawie około godz. 12-14 tj. po zakończeniu wizyty u pacjentów.
Lekarz dyżurny udziela informacji wyłącznie dotyczące pacjentów przyjętych w trakcie dyżuru oraz o stanie pacjentów wymagających interwencji w trakcie pełnionego dyżuru.
Lekarze oddziału nie udzielają teleporad – w razie nagłego pogorszenia stanu zdrowia, konieczności konsultacji lekarskiej, osobistej lub w ramach teleporady proszę zgłosić się do SOR lub gabinetu Nocnej i Świątecznej Opieki Zdrowotnej. W przypadku stanu dziecka wymagającego hospitalizacji w ocenie pracownika medycznego (TRIAGE) dziecko po uzyskaniu stosownych zgód jest przyjmowane do szpitala tj. do SOR lub bezpośrednio do Oddziału.
Odbiór wyników badań pozostających w opracowaniu odbywa się w sekretariacie Oddziału od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00-14.00 – po uprzednim potwierdzeniu dostarczenia wyniku i umówieniu terminu odbioru. Wyniki badań można omówić z lekarzem Oddziału w dyżurce lekarskiej.